2015/2016

Publikoval Lovis dne 30. 6. 2016 v Škola v přírodě |

♣ ŠKOLNÍ ROK 2015/2016:

♣  České Petrovice – březen 2016:

Posíláme první fotografie z Českých Petrovic. V pondělí bylo nádherné počasí, což je vidět i na obrázcích. V úterý zasněžilo, ale v středu je již zase pěkně.  Mrkněte na web kameru a uvidíte, co se na svahu děje. Zde posílám ukázku: ČP -web kamera – 16.3.2016 .  Nebo koukněte přes web České hory na kameru a uvidíte i historii – počasí, co se dělo na svahu – můžete klikat po dnech, hodinách atd.

Středa – foto jsou přidány k fotografiím. Čtvrteční web kamera:web.on-line kamera. Opět máme štěstí na počasí – prý nejlepší za celou sezonu (to jsme slyšeli i na minulé zimní ŠVP :).

Děkuji všem p. učitelkám, které se celý týden o děti vzorně staraly a velký dík patří také panu Malochovi za ochotu pomáhat a chránit vždy a všude :)!

Díky moc, MT.

Prohlédněte si dvě sady fotografií:

další foto:

♣ ANGLIE – oblast TORBAY / září 2015:

Žáci 3. – 5. ročníku ZŠ (20 dětí) odjíždí ve dnech 20. – 27.9.2015 v rámci projektu EU Výzvy 56 na poznávací zájezd do Anglie, do oblasti Torbay. Odjíždíme s vítěznou cestovní kanceláří ve výběrovém řízení, se Student Agency jejich žlutým autobudem. Ubytování mají děti zajištěné v rodinách, dopoledne je čeká výuka v anglické škole a odpoledne poznávání místních reálií.

Oblast Torbay, neboli Anglická riviéra, kde rostou palmy, které navozují dojem středomořského letoviska, v okolí je spoustu nádherných míst, která jsme navštívili. Je to záliv v hrabství Devon, který se skládá z měst Torquay, Paignton a Brixham.

Jelikož jsem se nemohla v Anglii dostat na náš web, dodatečně si nyní můžete přečíst, jak se nám dařilo a prohlédnout si hromadu fotografií. Kde?  http://skolasrch.rajce.idnes.cz/

1. DEN – neděle 20.9.2015: Odjíždíme od školy žlutým autobusem Student agency v 11,45 hodin …

Hranice jsme překročili v 16,00 hodin. Cestou jsme totiž nabírali ještě školu Mortimer, která cestovala s námi. Děti si spolu rozuměly, takže žádný problém nebyl. Do Cale jsme přijeli druhý den v 5,30 hodin, takže jsme na trajektu sledovali svítání. Z Evropy za tmy, do Anglie do Deveru za svítání. Prostě nádhera…

2. DEN – pondělí 21.9.2015:

Do Paigntonu jsme dorazili ve 14,00 hodin. Tam jsme si prohlédli místní zoologickou zahradu. Jen Ondra nám usnul v autobuse tak tvrdě, že prostě nebyl schopný někam jít :). Ale naši hodní páni řidiči se o něj mateřsky postarali. V 17,00 hodin jsme si prohlédli místní pláž a kolem 19,00 hodiny jsme se rozcházeli do rodin. Každá rodina dostala na památku stužky, kterými měly děti označené batůžky.

3. DEN – úterý 22.9.2015:

Každé ráno i večer náš autobus sváží a rozváží děti ráno do školy, odpoledne do rodin. A tak tomu bylo již dnes. V 8,00 hodin jsme se sešli v jazykové škole LAL, kde byly děti rozdělené do skupinek a dopoledne měly výuku. Ve 12,30 hodin jsme odjeli autobusem do Plymouth do krásného akvária, kde jsme se ocitli na pár hodin v hlubinách moří a oceánů a města s bohatou námořní historií, odkud vyráželi lodí námořníci na cestu kolem světa, např. kapitán J. Cook v r. 1768, sir Fr. Drake roku 1577… Kolem 19,00 hodiny už děti večeřely v rodinách.

4. DEN – středa 23.9.2015:

Ráno a dopoledne probíhalo jako včera. Děti se učily ve škole LAL. Hned po vyučování jsme odjeli do Exeteru k St. Peter´s Cathedral a do parku, kde jsme se vyfotili u místa, kde byly upáleny poslední čarodějnice. Také jsme prošli nejužší uličkou – my se vešli všichni. Cestou zpět jsme se stavili v Torquay na shopping. Obchody Vše za 1 libru a Primark měly největší úspěch jak u děvčat, tak i u chlapců. Dnes děti trochu smutněly, i když to nedávaly moc znát. Tuto situaci nám s lehkostí pomohl zvládnout řidič Honza (asi č .1). Předvedl v autobuse dětem veselé karaoke s taneční kreací, takže nakonec děti odcházely do rodin veselé a rozzářené.

5. DEN – čtvrtek 24.9.2015:

Dnes nás čekala celodenní výlet. Eden Project – kde jsme cestovali kolem rovníku a sledovali rostliny z celého světa v unikátním skleníku z několika obřích skleněných kopulí a vyzkoušeli si život v tropickém pralese, v mírném páse Středozemního moře, jižní Africe či na jihozápadě USA. Setkali jsme se s Aztéky, viděli jsme bambusové, čajové, konopné či tabákové a chmelové plantáže. Živoucí divadlo. Ochutnali jsme i speciality z banánů. Padesátimetrový kráter, kde vznikl tento zajímavý projekt, podporuje sám princ Charles, vznikl v roce 2001 a jeho stavba trvala 2,5 roku. Cestou zpět jsme navštívili Babbacombe Model Village – miniatury Anglie. Mluvící postavičky, hasiči v akci, mašinka, Londýn, pohádkové bytosti, strašidelný dům… a děti na vše koukaly z „ptačí perspetivy“, úžasné. Tam jsme také viděli krátké 4D představení. Domů se rozcházely už bez rozpaků.

6. DEN – pátek 25.9.2015:

Dnes dostávaly děti ve škole po vyučování certifikáty. Odpoledne tohoto slavnostního dne jsme prožili v Dartmoor – národní park s vřesovišti, výstupem na skálu, poníky a opět za krásného počasí. Že prý tady pořádně fouká. Fakt??? V místní vesničce Widecombe jsme si všichni dali místní specialitu a anglickou vůbec – „cream tea“, což je pečená buchta, která se maže marmeládou a zajídá šlehačkou tuhou skoro jako máslo. No a zapíjí se čajem. Vyšlo nám to tak, že jsme měli opravdový čaj o páté. A to v pět – v 17,00 hodin :). Cestou domů jsme si řekli, že musíme vše zbalit, protože zítra odjíždíme. Domů. Ale ještě nejsme u konce, protože zítra nás čeká poslední – o to silnější zážitek. Londýn.

7. DEN – sobota 26.9.2015:

V 6,00 hodin jsme se sešli na parkovišti u pláže, odkud si nás rodiče odvezli první večer a vyrazili do Londýna. Londýn – hlavní město, Londýnské oko, 4D kino s prohlídkou města z výšky, jako bychom se projeli na Londýnském oku, navštívili parlament, viděli Big Ben, Westminster Abey, Buckingham Palace, viděli střídání stráží na koních, posvačili v parku, nakupovali na Piccadelly Circus, … a zpět k oku jsme přišli, když se začalo stmívat. Tam na nás čekal náš žlutý autobus a odvážel nás zpět východním směrem domůůů. V 1:00 hodin v noci jsme byli na trajektu  – 1,5 hodiny. Nejmenší usnuli s hlavičkou na stole, kluci studovali mapu, nejstarší děvčata počítala poslední úspory, aby je mohla ještě vyměnit za poslední dárečky…Evropa a jelo se dál, tmou, pohádky na videu vyměnil tichý spánek, jenom řidiči bděli nad námi a spolehlivě nás vezli k domovu.

8. DEN – neděle 27.9.2015:

V poledne jsme překročili naše státní hranice, rozloučili se s novými kamarády z teplické a pražské školy Mortimer a v 16,00 hodin už na nás před školou čekali NAŠI! Hurá, jsme doma. Unaveni z cesty, se špinavým prádlem v kufru, žaludky lačnými po naší stravě, po omáčce, polévce a já nevím po čem ještě. Ale bohatí – plni zážitků, které naše hlavičky budou zpracovávat ještě nějakou dobu.

Zítra je volný den, státní svátek. A paní učitelky slíbily, že v úterý se neučíme. Budeme kamarádům vyprávět své zážitky…

A víte jak nám říkali?     Říkali nám „ČEPIČKY“.

Na tomto místě bych chtěla poděkovat. Rodičům za jejich důvěru, dětem za jejich odvahu, za to, jak vše statečně zvládly – cestu, bydlení v cizích rodinách, orientaci v používání cizí měny, jak na vás vzpomínaly a vybíraly pro vás dárečky (což nebylo někdy jednoduché), jak vnímaly tuto jedinečnou výpravu. Kolegyním, průvodkyni a řidičům. Poděkování jsem odeslala také do agentury:

Dne 29.9.2015 v 14:19 ZŠ a MŠ Srch napsal(a) na STUDENT AGENCY/ŠKOLNÍ ZÁJEZDY:

Dobrý den,

chtěla bych vám oznámit návrat z Anglie školy ZŠ a MŠ Srch ve dnech 20. – 27. 9 2015.

Celý týden proběhl naprosto v pořádku, dokonce i počasí nám přálo. Moc bych chtěla poděkovat průvodkyni Vendule Pudelkové, která se o nás velmi dobře starala, promtně dokázala ihned reagovat na některé změny či reakce. Ač nemusela, tak nám sama ochotně pomáhala s dětmi, jako by byla jednou z nás. Nerozdělovala svoji a naši práci, takže spolupráce s ní byla perfektní.

Chci také poděkovat řidičům – Honzovi č. 1, 2 i 3. Jsou to opravdu profesionálové. Jeli bezpečně, byli velice ochotní i zábavní (což velice kladně kvitovaly naše děti, zvláště když se jim třeba stýskalo po domově) a ani vteřinu  jsem neměla pocit ohroženosti během jízdy.

Děkujeme vám za krásný týden s dětmi prožitý v oblasti Torbay.

Mgr. Milena Tomanová ředitelka školy

Teď už jen vzpomínáme na krásné zážitky, zde jsou fotky ze školy a od Bódi krásný autobus:

Copyright © 2008-2018 Základní a mateřská škola Srch Všechna práva vyhrazena.
Tyto stránky používají Desk Mess Mirrored theme, v2.5, z BuyNowShop.com.