Společné akce, výlety (MŠ, ZŠ)

Publikoval Lovis dne 21. 11. 2014 v Aktuality, Společné akce |

♣ Mikuláš 2014

♣ sv. Martin přijíždí na bílém koni

♣ Sv. Martin 2013

♣ Čarodějnický den – 30. 4. 2013

♣ Dravci u nás ve škole 2013

V pondělí 25. břzna k nám do školy zavítali chovatelé dravců, Škaloudovi z Nasavrk. Dětem se vystoupení moc líbilo. Děti se vůbec nebály, když jim dravci sedli na hlavu. I paní učitelky ukázaly, že se dravců nebojí.

♣ DOŽÍNKY V PARDUBICÍCH – 1. října 2012

♣ Výlet MŠ – Potštejn, 12. 6. 2012

S MŠ Ráby jsme podnikli výlet do minulosti. Příjemně prožité dopoledne jsme začali prohlídkou krásně udržovaného parku zámku Potštejn, kde nás čekalo plnění pěti  úkolů :

a)      Nádherně rozkvetlý listnatý strom připomínal svými květy tulipány, pro jsme ze tří možností vybrali správný název TULIPÁNOVNÍK

b)      Sestavení domina z obrázků současnosti a období baroka

c)       Připravili jsme hostinu pro zámecký pár: z připravených předmětů děti správně vyloučily hamburger, párek v rohlíku, hranolky s kečupem, bateriové nástěnné hodiny, igelitový ubrus, umělohmotné příbory…

d)      Zapojili jsme se do barokních sportovních her- pěkně jsme se vyřádili

e)      A na závěr se nám podařilo vyslat do vesmíru balón štěstí ve tvaru srdce se svým přáním

Následovala návštěva POHÁDKOVA, kde jsme určili názvy všech deseti pohádek, s jejichž hlavními hrdiny jsme se setkali.Ze všeho nejvíce se nám líbila hraná prohlídka zámku v dobových kostýmech. Poznali jsme služebnou Maryšku, která nás provedla zámeckými komnatami do ložnice paní hraběnky a společně nás doprovodily k panu hraběti. Se zámeckým párem si děti ve dvojicích zatancovaly ( že by menuet ).

Na závěr programu jsme dostali každý kousek zámeckého pokladu a pohlednici.V zámecké cukrárně jsme poobědvali výborné smažené řízky s chlebem, rozloučili se a spěchali na autobus. Všichni máme na co vzpomínat a těšíme se na další výlet.

♣ Výlet  dětí ZŠ a předškoláků z MŠ- Šiklův Mlýn, 29. 5. 2012

1. Ráno jsme naložili řízky s chlebem a okurkou a vyjeli směrem na hrad Pernštejn. Bohužel jsme museli často zastavovat (blinkání, čůrání), a tak jsme se na hradě omluvili, že na prohlídku nestihneme přijet.Konečně pan řidič zaparkoval u Šiklova mlýna. Hned se nás ujal kovboj, který nás přivítal a prozradil, co nás čeká.

2. Než jsme se vydali za dobrodružstvím, rozdali jsme si řízky. Hned za bránou jsme mohli obdivovat zvířátka – bizony, lamu i koníky.Starší děti plnily úkoly do kvízu, čekalo je 33 otázek ze života kovbojů a indiánů. Úkoly byly různě poschovávané, takže vlastně hledali všichni.

3. První cesta vedla do indiánské vesnice, kde nám indián z pobřeží (rybář) poutavě vyprávěl o životě indiánů a jejich zvyklostech. Některé děti mohly na vlastní kůži leccos vyzkoušet, např. masku, šípy a luk, oblečení, osahat kůži z bizona nebo medvěda.

4. Po obědě v indiánské vesnici (naše řízky) jsme se konečně ocitli ve westernovém městečku. Ticho vesnice vystřídala hudba ze saloonu, výkřiky kovbojů a veselý smích návštěvníků. Do divadelního představení nám ještě zbýval čas, tak jsme ho strávili projížďkou vláčkem Union Pacificu, který nás zavezl na mnohá tajemná místa Divokého západu.

5. Představení O dvou uličnících se nám moc líbilo, všichni jsme hodně tleskali. Pak  ještě  ukázala své umění pistolnice, uměla si poradit i s lasem! Přišel i mistr v ovládání biče a předvedl kousky, že jsme málem zapomněli zavřít i pusu J . Správně vychovaného koně nám předvedl jeho pán, ale byla to legrace.Po ukončení jsme ještě honem nakoupili pár suvenýrů, odznaky šerifa, biče, klobouky,lapače snů, korálky a spoustu jiných, a vydali se na zpáteční cestu k parkovišti. Bez problémů a bez zastávek! jsme dojeli všichni v pořádku domů.

♣ PRAHA – Národní divadlo 2011

Poslední školní den v kalendářním roce 2011 jsme prožili v našem hlavním městě – v Praze. Jelikož této příležitosti bohužel nevyužili všichni naši žáci, nabídli jsme volná místa našim občanům. Zde je vzpomínka na krásnou vánoční atmosféru smíšenou se smutnou událostí, která nás v těchto dnech zasáhla – opustil nás náš první polistopadový prezident, pan Václav Havel.

1. Cesta do Prahy proběhla v klidu a pohodě, my jsme se nechali vysadit u hl. nádraží

2. Václavské náměstí – zde jsme se byli poklonit a uctít památku našemu zesnulému panu prezidentovi, Václavu Havlovi

3. Betlémská kaple – přehlídka lidského umění, překrásných betlémů vyrobených ze všech možných materiálů – perníku, šustí, skla, vizovického těsta, ovčí vlny, modrotisku, korálků, malbou na polínka nebo na sklo, výšivek a paličkování, ba dokonce i z ořezaných tužek – neuvěřitelné a krásné nápady.

4. Staroměstské náměstí – orloj v poledne a místní jarmark, kde jsme ochutnali trdelník a mohli si nakoupit drobnosti pro maminky

5. Karlův most – tam se na hladině Vltavy zrcadlila sluneční záře a v dáli naše národní kaplička, kam také dnes směřují naše kroky

6. Kampa – ani tady nechyběly vzpomínky na našeho zesnulého pana prezidenta

7. Národní divadlo – z nás – turistů, se vyklubali krásné dámy a pánové připraveni na úžasný kulturní zážitek. V útrobách divadla jsme si prohlédli základní kameny, o přestávce jsme vyběhli až nahoru do druhé galerie – panečku, to byla výška (!).  S očima dokořán jsme sledovali vánoční příběh – Louskáček. Zjistili jsme, že existuje několik verzí – my známe tu ruskou, tradiční, která se od anglické verze, kterou jsme shlédli, liší.  Ale jinak to bylo úžasné. A úžasné byly i naše děti. Kdybyste viděli, jak se umí slušně chovat! Opět nás lidé, kteří seděli v blízkosti, chválili.

Domů jsme dojeli přesně podle plánu.

Teď už zbyly jen hluboké zážitky a vzpomínky…

♣ ZÁCHRANNÁ SLUŽBA ve škole 2011

V pondělí 28. 3. 2011 k nám přijela záchranka! Naštěstí jen cvičně. Pan Veniger – dědeček našich žáčků – nás seznámil s prací záchranářů, vyzkoušeli jsme si i způsoby, jak můžeme i my děti pomoci při záchraně života. Pozdravili nás i z centrály! Moc děkujeme za zajímavou ukázku!!!

♣ Opět se u nás čarovalo 2011

Nad některými kouzly, které nám tentokrát kouzelníci předvedli jsme jen vrtěli hlavou a nechápali. I když nám některé kouzlo chtěli prozradit, jak prý je jednoduché, tak ne. Musí se to kouzlení vážně umět. I když nám ve škole (v první třídě) se také rodí malí kouzelníci!

♣ byla u nás televize! … a dokonce 2x! 2011

♣ Poprvé v pátek 14. ledna nás nečekaně navštívila hradecká regionální televize RTA s panem redaktorem Martinem Karlíkem. A co ho k nám s panem kameramanem přivedlo? Webové stránky s informací o školním kalendáři na rok 2011! Proběhly i rozhovory s dětmi a ukázka a seznámení s kalendářem. Pana redaktora zajímala realizace celého nápadu vytvořit si vlastní kalendář, jak k tomuto nápadu vlastně došlo, co bylo potřeba podniknout, jak se zapojily děti a samozřejmě i význam celé akce.

Celý pořad uvidíme na TV Prima v regionálním zpravodajství v 17,40 hod. během příštího týdne (mezi 17.-21. lednem). Budeme-li vědět včas termín, dáme vědět!    Odvysíláno – pondělí 17. 1. 2011  – najdete na www.rta.cz , Královehradecký a pardubický kraj, minuty regionu v 17,40 hod. ze 17.1. 2011

nebo přímo:  ZDE máte odkaz.

P.S. Škoda, vůbec nás nenapadlo udělat pár fotek z natáčení, tak snad příště…

♣ V sobotu kolem poledne proběhl také pořad o nás v Českém Rozhlase v regionu Pardubice

♣ Podruhé přijela regionální televize RTA  natočit zpravodajství o mateřské škole –

o možnostech rozšíření školky. Natáčení proběhlo ve čtvrtek 27.1. 2011 a v pátek 28. 1. 2011 v Minutách regionu v 17,40 na Primě byla reportáž odvysílána. Opět najdete na: www.rta.cz, Královehradecký a pardubický kraj, kde vyhledáte datum a název pořadu.

Tentokrát jsme pořídili i několik fotografií z natáčení:

♣ EXKURZE dětí ZŠ na Moravu – ZŠ LUKOV u ZLÍNA 2010

Ve dnech 9. – 11. 6 2010 se žáci základní školy Srch vydali na návštěvu do základní školy Lukov až na Moravu. Krásná obec Lukov se nachází nedaleko Zlína a zoologické zahrady v Lešné…ale nepředbíhejme.

1. den, středa 9. 6. 2010:

Ráno jsme se všichni sešli v naší škole, paní Brandová nám ještě nasmažila řízky na cestu a vyrazili jsme společně na „sedmnáctku“-mhd, která nás dovezla na nádraží do Pardubic. Odtud jsme cestovali rychlíkem do Zlína s přestupem v Otrokovicích. Cesta byla dlouhá, ale jízda vlakem je, jak jsme zjistili docela fajn, jen se podívejte:

Ve Zlíně jsme se seznámili s paní učitelkou Ponížilovou, která vše s naší paní učitelkou Šulcovou vše zařídila a která se o nás po celou návštěvu starala. Také nám hned představila baťův Zlín. (Zavazadla nám odvezla do školy paní ředitelka Vlková autem, moc děkujeme!)  Z „mrakodrapu amerického stylu“ jsme měli Zlín jako na dlani. Dále jsme prošli krásnou tržnicí, uviděli moderní budovu divadla, prohlédli si zajímavosti na náměstí, osvěžili se u fontány, odpočinuli si v parku a pokračovali autobusem do Lukova.

Část Lukova  jsme si stihli prohlédnout cestou do školy. A konečně jsme tady. Paráda:

Moc dlouho jsme se ale nezdržovali – čekala nás výprava na hrad Lukov, další paráda. Pan kastelán nás přivítal výbornou limčou a provedl nás po hradě. Z hradu jsme se stavili v místní restauraci na večeři, pochoutka – smažák s hranolkama, kdo nerad tuto dobrotu, měl řízek (dneska již druhý, ale řízků není nikdy málo, že?) Připadali jsme si jako na oslavě, také jsme se podle toho uměli chovat! Všichni o nás věděli, odkud jsme, tak jsme si nemohli udělat ostudu.

A příjemně zmoženi jsme osprchovaní ulehli do pelíšku. Paní ředitelka nám pověděla pohádku na dobrou noc, něco o pejskovi, a hromádce a jak ji kočička přeskakovala a o našem prožitém dni – až jsme usnuli. Kluci spali jako vojáci na karimatkách, děvčatům nechali měkké žíněnky, jsou to kavalíři!

2. den, čtvrtek 10. 6. 2010:

Paní učitelky nám po probuzení nachystaly snídani. Po snídani jsme navštívili výuku v ZŠ Lešná, 1., 2., 3., 4. i 5. třídu. Děti jsou moc fajn, byli na nás milí.

Ale moc jsme nezdržovali, spěchali jsme do zoo Lešná. Jak? No přece pěšky, to zvládneme! Zoo je rozdělena do jednotlivých světadílů a je prostě nádherná, jako celý tento kraj. Počasí přálo – až moc, tak jsme se osvěžovali ledovou tříští a jak to má v zoo být, dostali jsme i párek v rohlíku. A těch zvířat – ani jmse nevnímali únavu. Nakonec jsme se přeci jen kousek svezli vláčkem – a málem musela paní vychovatelka pěšky. Ne, to byla jen taková legrace.

Odpoledne na nás čekalo velké soutěžení (říkají mu Ručko-šprčky), které si pro nás připravilo sdružení rodičů – říkají si Kaštánek a prý dětem vymýšlí samé legrácky, no koukněte. I paní ředitelka se připojila do soutěží. Odměny nás neminuly, děkujeme. Na památku jsme přivetli dětem perníkovou chaloupku i s vlastnickým listem. Na závěr jsme si opekli špekáčky a s místními kluky si zahráli pravý luční fočus. Kdo vyhrál? Všichni, jasně, jak jinak. Po sprše a pohádce jsme usnuli jako nemluvňátka.

3. den, 11. 6. 2010:

Sbalili jsme si docela dobře, posnídali, nabrali svačinu, rozloučili se a vydali se k domovu. Děkujeme všem z Lukova, že nám umožnili poznat kraj nám tak vzdáleným a školu tak pěknou, která nám poskytla perfektní pobyt. Děkujeme a doufáme, že nás děti z Lukova také navštíví, také zde máme co ukázat, tak už teď se těšíme na další setkávání.

♣  VÁNOČNÍ VÝLET 2009

V úterý 15. 12. 09 jsme vyrazili na vánoční výlet. Jely děti ze školy a předškoláčci ze školky.

1. část fotografií je z Třebechovic – betlémy:

2. část fotografií je z Obřího akvária:

3. část fotografií je z Hvězdárny:

♣ pátek 4. 12. 2009 jsme si vážně užili! Přišel k nám MIKULÁŠ se dvěma čerty a andělem a vůbec nezlobili!

Však ani my jsme se nenechali zahanbit a předvedli jsme jim, co umíme, pěkně po třídách. Mikulášovi jsme slíbili, tak jako každý rok, že se polepšíme, andílek nám rozdal dárečky a na závěr jsme si s kytarou zazpívali tak, že se i čerti roztancovali. A pak že čerti jsou zlí. Vůbec ne, byli moc prima, ale do pekla bychom s nimi nešli.

Odpoledne byl pro nás připraven VÁNOČNÍ SALON,

kde jsme vyrobili spostu dárečků, které jsme si odnesli domů. Dospělákům moc děkujeme – paním učitelkám, paní kuchařce i maminkám, které je přišly podpořit a nachystaly nám tolik nností. Však se podívejte:

♣ PEČENÍ PERNÍČKŮ 2009

V pondělí 30. 11. – na Ondřeje – jsme pekli perníčky. A to v celé škole. Děti ze školky pekly v úterý – koukněte ne web. str. MŠ! A že máme děti šiknovné je vidět na fotkách. V pátek na Vánočním salonu je budeme zdobit.  (Zde chceme poděkovat paní Bezdičkové (maminka Elišky z 1. třídy) za vynikající perníčkové těstíčko! Děkujeme!)

♣ ADVENT ve škole 2009

V pátek 27. 12.  si děti vyrobily z jablíčka svícínky a za doprovodu adventní písničky „Byla cesta, byla ušlapaná“ si je odpoledne zapálily z kouzelného světýlka od hada, který na sobě nosí perly vytvořené dobrými skutky lidí. Toto světlo si odnesly domů a kdykoliv si doma svíčku zapálí, uvědomí si, jak je dobře, když se lidé mají rádi.

♣ RECYKLOHRANÍ 2009

Jednou ze soutěží recyklohraní je zahrát si na detektivy a vypátrat a vyznačit sběrná místa v obci – viz Aktuální úkoly na www.recyklohrani.cz .

Během VV jsme vytvořili plány a mapky obcí s vyznačenými místy , kde máme rozmístěné kontejnery na separovaný odpad, je zde vyznačen Obecní úřad i škola. Prací jsme se zabývali i v hodinách ČJ, Prv, i ve školní družině. Zahráli jsme si hru s Eko- abecedou, přečetli příběh o zvířátkách a učili se správně třídit odpad. Moc jsme se u práce bavili a byla pro nás hrou.

Výsledky prvního úkolu EKO-ABECEDY, který jsme plnili v rámci Prvouky v obou našich třídách jsou také na přiložených fotkách. K tomuto úkolu jsme si vyrobili malé odpadové nádoby ke kartičkám, které znázorňují jednotlivé druhy odpadů.  Došli jsme ale k názoru, že nejlepší je mít těch odpadů co nejméně. A když už jsou, tak vědět, kam je ukládat. Rozhodně ne do lesa, jak to občas vidíme i u nás pod Kunětickou horou. Proto jsme uspořádali sbírku starých elektrospotřebičů přímo u nás ve škole.

Zdraví Vás Srchováčci!!!

♣  PROGRAMY EKO-CENTRA

Výukové programy ekologické výchovy pardubického Ekocentra  PALETA, kde se děti seznamují s životem v přírodě, prací s přírodním materiálem, o mezilidských vztazích, tradice svátků atd. My jsme se letos přihlásili na tyto programy:

10. 3. 2010 – u nás ve škole v 8,30 hod. – téma VČELY.

Znalosti jsme využili při výtvarné výchově a českém jazyce:

4. 11. 2009 – u nás ve škole v 8,30 hod. – téma  BYLINKY.

♣ HALLOWEEN při hodině angličtiny 2009

Halloween je svátek, který se slaví 31. října, většinou dětmi, které se oblékají do strašidelných kostýmů a chodí od domu k domu s tradičním pořekadlem Trick or treat (Koledu nebo Vám něco provedu) a „koledují“ o sladkosti. Svátek se slaví většinou v anglicky mluvících zemích, převážně v USA, Kanadě, Velké Británii, Irsku, Austrálii, Novém Zélandu aj. V Česku se Halloween moc neslaví.

Původní název byl Hallowe’en zkratka z anglického All-hallow-even (Doslova: Předvečer / vigilie všech svatých / první nešpory), Halloween vychází původně z pohanského (keltského) svátku Samhain – pohanského nového roku (konce pohanského léta). Uživá se také název předvečer svátku Všech svatých. Pravděpodobně má i návaznost na křesťanský svátek Všech svatých.

♣  PROGRAMY KERA-NATUR

Jsou přírodovědné programy pro žáky základních škol s praktickou ukázkou živých zvířat, fotografiemi, omalovánkami a informacemi o jejich způsobu života. Při každém programu si děti mohou prohlédnout 6 – 8 zvířat, sáhnout si na ně a popovídat si o nich. Některá zvířata děti znají, některá znají jen z obrázků či televize a uvidí je poprvé v životě.

Programy jsou rozděleny na témata: 1- SAVCI – 21. 10. 2009  (vždy v 8,00 hod. v ZŠ, v9,00 hod. v MŠ)

2 –  PLAZI – 2. 12. 2009,  3 – JEŠTĚŘI – 27. 1. 2010, PTÁCI – 24. 3. 2010.  Cena jednotlivých programů je 25,- Kč.

Více na:  www.kera-natur.cz

FOTO: 1- SAVCI – 21. 10. 2009

♣ BOZP – nácvik  požáru školy – 9. 10. 2009

U NÁS VE ŠKOLE HOŘELO!!!

Naštěstí jenom JAKO!

Ano. Ve spolupráci s firmou Hastex & Haspr ze Srchu si děti vyzkoušely, jaké by to bylo, kdyby začalo ve škole hořet. Nejdříve jsme se všichni sešli v tělocvičně, kde nás paní Buderová seznámila s pravidly při požáru v domě. Poté jsme se rozešli do tříd znovu se učit a hrát si. Najednou paní Brandová volá: „HOŘÍ, HOŘÍ!!!“  Netrvalo dlouho a už vybíhaly ven vyznačeným únikovým východem na zahradu (v bačkůrkách) dětičky ze školky, poté děti ze školy. A také všichni zaměstnanci školy. Zachránili jsme se. Ale to nebylo všechno. Na zahradě  nás čekalo další překvapení. Za pomoci pana hasiče Malého si děti vyzkoušely uhasit opravdový oheň. Nejdříve pomocí hasicího přístroje naplněného CO2, poté vodou. Pan Malý dětem vysvětlil rozdíl mezi těmito hasícími přístroji. Když jsme oheň úspěšně uhasili, šli jsme opět do tříd. Dětem vyhládlo a tak se pustily do svačiny. Netrvalo dlouho a opět jsme zaslechli zoufalý hlas paní Brandové, jak volá: „HOŘÍ, HOŘÍ!!!!“ Tentokrát vypadalo cvičení jako na ostro – to už nikdo nečekal. A opět se povedlo.

Děti se s pochvalou odebraly do třídy a my děkujeme paní Zelené, paní Brandové a panu Malému za nevšední zážitek.

Kdyby vám děti říkaly, že se dnes neučily, tak právě takhle vypadá tzv. projektové učení.

♣  Koně v akci – 4. 9. 2009

Copyright © 2008-2018 Základní a mateřská škola Srch Všechna práva vyhrazena.
Tyto stránky používají Desk Mess Mirrored theme, v2.5, z BuyNowShop.com.